Sunday, July 11, 2010

Menangislah..

"Menangislah, kalau Dla rasa menangis tu boleh buat Dla lega"

Setelah ditahan beberapa ketika, maka mengalirlah butir-butir aimata yang tidak mampu lagi dibendung. Memang tidak dinafikan Dla sejak dari kecil memang kuat menangis. Sensitif sikit mulalah rasa sebak. Tahan macam mana sekalipun pasti akan mengalir jua. Cuma bila dah besar mungkin lebih cerdik sikit menyembunyikan perasaan dan tangisan itu dari dilihat orang. Namun sebenarnya sakit bila Dla cuba sedaya upaya menahan tangisan. Selagi tak dapat dilepaskan semacam ada sesuatu yang masih membeku dalam hati. Dla cuba jadi ok, tapi sebenarnya tak....Malam ni Dla mahu menagis sepuasnya...

Menangislah Dibahuku
Kau datang padaku seperti biasa
Kusambut bahagia dengan tangan terbuka
Kau balas dengan senyum seadanya
Kutahu ada sesuatu yang berbeza

Kau hanya diam seribu bahasa
Hanya matamu yang cuba berbicara
Bahwa saat ini hatimu terluka
Kau tahu ku ada di sini untukmu

Mencuba tak berkedip menahan tegar di hujung mata
Hingga kau pun tak kuasa, berderailah air mata
Dalam pelukku kau curahkan semua

Menangislah …
Kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
Lalu untuk apa air mata telah dicipta
Bukan hanya bahagia yang ada di dunia
Menangislah …
Di bahuku kau berikanku kepercayaan
Bahwa laramu adalah haru biruku
Kerna aku adalah sahabatmu
Menangislah … (dibahuku ku disini untukmu)
Menangislah … (dibahuku kerna ku sahabatmu)

*Atiq, sorry.. sebenarnya Dla xok.. Dla tipu.. mungkin juga sebenarnya Dla ok cuma rasa nak menagis je.. terima kasih kawan memahami dan menemani Dla* 

P/S: Dla nak packing barang, bawa diri 10 hari ke Kuala Lumpur (ASEAN SCHOOLS GAMES)

3 comments:

AtiQ said...

salam..
adel syg.. atiq syg sgt kt adel.. jgn sedeh ye.. semua yg berlaku tu ada hikmahnya..

ifah said...

adel jgn bersedih..kongsilah..ifa sentiasa ade =)

adilah md shah said...

terima kasih atiq n ifa.. semua baik sgt... adel ok lps nges...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...