Thursday, May 21, 2009

....malam....

sedang asyik membelek-belek buku physics untuk persediaan kertas terakhir iaitu subjek science 2, tiba-tiba ada lah seorang sahabat ym yang sibuk menge"buzz".. sedangkan sign "study mood" sudah terang lagi nyata tertera di column bahagian atas kotak ym tu.. mungkin kesunyian agaknya, sudah tengah malam, malam yang sepi dan sesejuk ini memang sesuai untuk dla study.. penuh ketenangan.. malangnya semangat yang berkobar-kobar sebentar tadi luluh dek kerana gangguan emosi, .. mudah benar airmata yang dla tahan ni jatuh macam tu je..selembar demi selembar pengalaman lampau datang bertandang..mulalah dla down sekejap.. malam-malam macam ni ada pulak yang nak bermain emosi dan psikologi dengan dla.. buku physics yang didepan mata hanya jadi perhiasan semata-mata.. kerinduan pada mak menambah lagi kesedihan pada malam itu.. monolog "tinggalkan aku bersendirian" menjadi penutup penceritaan dla dan sahabat dla.. tiada kata-kata yang mampu terucap lagi..

adilah, kuatkan semangat, adilah masih muda, banyak perkara yang lebih mencabar yang perlu ditempuhi.. pengalaman lalu jadikan penguat semangat, jadikan motivasi diri.. Allah kurniakan ujian kepada hambaNya ujian yang mampu hambaNya lalui.. mungkin sukar tapi pasti ada jalan penyelesaian... jangan jadi lemah.. ingat!

1 comment:

Anonymous said...

Salam dla, harap dapat tumpukan perhatian pada exam don't think others, klu nak study x yah bukak ym, x penting bukan, kalau tulis apa pun kat ym tu tetap ada org y mengganggu, so think focus that important...komen ikhlas

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...